מכירת רכבים לפירוק כדאי או לא כדאי?
לא פעם נתקלים בסוחר העוסק בקניית רכבים לפירוק או בבעל מגרש רכבים לפירוק המפרסמים את עצמם. יכול להיות שאפילו שקלת את ההצעה, אבל בעצם, לא ידעת האם היא כדאית או לא. כאן ננסה להציג בפניך את הרווחים השונים שיש במכירת רכבים לפירוק.
ודאי כדאי!
• בטיחות: רכב ישן טומן בחובו סכנה למעורבות בתאונת דרכים בעקבות תקלות בלתי צפויות. למען בטיחותך, כדאי לך להיפטר מהרכב.
• הסוף לתסכולים: להיות בעל רכב ישן איננו הפינוק הגדול בעולם, בלשון המעטה. לקום בבוקר ותוך כדי שאתה ממהר לעבודה לגלות ששוב הרכב החליט לשבות, יכול לתסכל כל אחד. לא נעים לנסוע בכביש מהיר בתקווה נואשת שמכונית לא תקרוס באמצע הדרך, ועוד פחות נחמד להצטרך להימנע בכלליות מנסיעה בכבישים מהירים עקב תקלות העשויות להפתיע ברגע הפחות מתאים. מכירת רכב ישן לפירוק תעשה לכך סוף.
• חסכון: רכב ישן מחויב על פי החוק בביצוע טסט כל שישה חודשים. תצרוכת הדלק עבור המכונית הנושנה בסופו של דבר עולה יותר לעומת רכב אחר, כיוון שהדלק מתכלה מהר מאד ברכבים ישנים. ועוד לא הזכרנו את התיקונים הבלתי נגמרים שהרכב דורש, תיקונים שבשקלול מהיר עשויים לעלות יותר מקניית רכב אחר.
• רווח: על מכירת רכבים לפירוק ניתן להרוויח עד סכום של 3,000 ₪, כאשר התשלום ניתן במזומן. כאשר מדובר בכלי רכב שנהרס בעקבות תאונת דרכים או רכב שהוא כה ישן עד שלא ניתן לנסוע בו עוד, ברור שמדובר ברווח נקי.
מי עוסק בפירוק רכבים?
כדאי לדעת שלא רק בעלי מגרשי רכבים לפירוק מעוניינים בעסקאות אלו, אלא גם הממשלה. משרד התחבורה, יחד עם המשרד להגנת הסביבה ובשיתוף משרד האוצר יזמו תוכנית ממשלתית לגריטת רכבים. האינטרס שלהם לא רק כולל הורדת רכבים בלתי בטיחותיים מהכביש, אלא גם תרומה לאיכות הסביבה. רכבים ישנים גורמים ליותר זיהום אוויר, ומכירתם לפירוק מצמצמת זאת. כמו כן, איכות הסביבה עולה כאשר חלק מחלקי הרכב שאינם עוד שמישים כחלקי חילוף לרכבים אחרים, נשלחים למחזור בתעשיית הברזל, מחצב שהינו יקר במדינת ישראל. כדי להשתתף בתכנית הממשלתית, על הרכב לעמוד בקריטריונים מסויימים אותם ניתן לברר במשרד הרישוי.