אף פעם לא נעים להיתקע עם רכב שלא נוסע באמצע הכביש. מה עושים במקרה כזה? כמובן שמנסים שוב להתניע ומקווים שאכן המנוע יגיב ויתניע, ותוכלו להמשיך בנסיעה בשקט. אבל מה עושים כשהרכב לא מתניע. מובן שהדבר הראשון שעושים הוא להזיז את הרכב לשולי הכביש, כדי לא להפריע לשאר הרכבים, וכדי למנוע חס וחלילה תאונה כלשהי. וכעת, כשאתם עומדים בצידי הכביש, מסתובבים מסביב לרכב ומנסים להבין מה קורה, המחשבה על קריאה לגרר קרובה ועולה בראשכם.
מהו אותו גרר? שירותי גרירת רכבים נזקקת כשיש רכב שעומד בצד הכביש, ולא מסוגל להמשיך בנסיעה. בעיה כזו יכולה להתרחש אחרי תאונה, כאשר הרכב מושבת ואינו נוסע, או כשיש צורך להעבירו ישירות למוסך על ידי חברת הובלות, מטעמי ביטוח שונים. כמו כן, שירותי גרירה רבים ניתנים פשוט כאשר האוטו לא נוסע, גם אם לא עבר תאונה או נתקל בבעיה נראית לעין. בעיית מנוע כלשהי מונעת מהרכב לעבוד, וצריך להוביל אותו למוסך.
יש שתי אפשרויות עיקריות בתחום שירותי הגרר. אפשרות אחת היא לעשות מנוי שנתי לשירותי גרר של חברה מסוימת, ואם תתקעו בדרך- תתקשרו אליה בלבד ומישהו יגיע לעזרתכם, והאפשרות השנייה היא שירותי גרר חד פעמיים- נתקעתם? התקשרו לחברת גרירה כלשהי וחכו לעזרה. לכל אפשרות יש יתרונות מסוימים, וחסרונות. שירותי גרר במנוי הם יחסית זולים, משלמים תשלום שנתי ונהנים משירותים לאורך כל השנה. אם אכן הרכב נתקע במהלך השנה הזאת, כבר היה שווה לעשות את המנוי, כיוון שלרוב מנוי שנתי יעלה פחות מגרירה חד פעמית.
כשעושים מנוי עם חברת גרירה, יש לוודא שהחברה אמינה וותיקה, ומומלץ לעבור על פרטי החוזה. יש חברות גרירה ששולחות טכנאי לשטח שיבדוק את הרכב וינסה לתקן בעצמו לפני שליחת רכב הגרר עצמו. בדקו אם זה משהו שמקובל עליכם או לא. לפעמים עדיף להשאיר את הרכב מושבת עוד יום או יומיים, ולקבל שירות ממוסך מוסמך ולא מטכנאי שאתם לא מכירים.
שירותי גרירה חד פעמיים כשמם כן הם. חברת הגרירה שאליה אתם מתקשרים בשעת מצוקה, יכולה להגיד לכם שהרכב יגיע רק בעוד שעתיים, ולכם לא יהיה יותר מדי מה להגיד בנידון. אתם יכולים לנסות ולמצוא חברת גרירה אחרת, אך לרוב לא תהיה התחייבות על זמן הגעה גם מצד חברות אחרות. בכל מקרה, תמיד כדאי שיהיה איתכם מספר טלפון של חברת גרירה, למקרה של בעיה.